AMR-verkiezingen Steven Elders: ‘Als vertegenwoordiger moet je altijd beschikbaar en transparant zijn’

Op 19, 20 en 21 maart zijn er tussentijdse verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten studentgeleding. De kandidaten met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Steven Elders
Eerstejaarsstudent Bestuurskunde, Den Bosch

“Er zijn veel zaken binnen Avans waar helemaal niemand weet van heeft. Avans geeft bijvoorbeeld meer dan 250 miljoen euro per jaar uit. Ik vind dat leerlingen zeker invloed moeten hebben op hoe dit besteed gaat worden. En ik hoop namens de leerlingen die invloed te mogen uitoefenen, want we betalen genoeg collegegeld.

Dat de besluiten, maar ook de AMR zelf dichter bij de leerlingen staat wil ik graag veranderen. Ik vind het belangrijk dat iedereen altijd met zijn vragen, zorgen en opmerkingen bij de AMR terecht moeten kunnen. Ik had het logisch gevonden als aan het begin van het jaar de leden van de AMR zich hadden voorgesteld, en dat we wisten hoe ze te bereiken zijn. Als vertegenwoordiger moet je altijd beschikbaar en transparant zijn.

Als ik in de AMR mag zitten wil ik een benaderbaar vertegenwoordiger zijn. Iedereen mag me altijd WhatsAppen, mailen of bellen over de dingen die zij belangrijk vinden op school. En als we er dan niet uitkomen doen we ergens wel een biertje. Ik ben een transparant, enthousiast en scherp persoon met al veel ervaring in bestuursfuncties. En ik ga er aan bijdragen om de besluiten binnen Avans dichter bij de leerlingen te brengen. Want het bestuur zit er niet voor zichzelf, maar voor ons als leerlingen.”