Vendr.nl wil grootste platform voor online meningen worden

Moet energiedrank verboden worden in alle schoolkantines? Zit Nederland over Tien jaar nog in de Europese Unie? Gaat PSV de landstitel winnen? Vendr.nl, een idee van twee Avansstudenten, wil een platform worden waar iedereen zijn mening kan geven en delen.

Wouter Manders, eerstejaarsstudent Advanced Business Creation (ABC) en Spijk Geene, tweedejaarsstudent ABC willen van Vendr.nl het grootste online platform maken voor publieksmeningen. Tot nu toe opereren de studenten voornamelijk op Instagram. “Mensen houden er van om hun mening te laten horen. We hebben inmiddels al veel reacties onder onze berichten en het loopt alleen maar op”, aldus Wouter.

10.000 volgers
Spijk: “Er is geen groot platform voor mensen om centraal een mening te geven. Bij ons kan dat op een heel laagdrempelige manier.” Het eerste doel is om 10.000 volgers op Instagram te halen. Als dat behaald is, willen de studenten Vendr.nl uitbouwen tot een volwaardige website. “Mensen kunnen daar met elkaar in contact komen. Maar het kan uiteindelijk ook interessant voor bedrijven. Die kunnen via hun eigen poll feedback krijgen op ideeën of producten.”

Verrassende uitkomsten
De uitkomsten van de polls verbazen soms ook de studenten. Zo zijn de meningen over het verbieden van energiedrank precies 50/50 verdeeld. “We hopen dat onze volgers verrast worden door de mening van anderen. Daarom lichten we ook sommige meningen uit”, vertelt Wouter. Hij geniet van de vele reacties die er binnenkomen. “Het is mooi als mensen tegen elkaar ingaan of het juist voor elkaar opnemen.”

Het duo is nog op zoek naar een programmeur die de website wil helpen ontwikkelen. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via info@vendr.nl