Avansstudent Martin Memelink in bestuur Studenten Overleg Medezeggenschap

Martin Memelink, student fotografie aan AKV|St.Joost in Breda en vice-voorzitter van de Avans Medezeggenschapsraad is voorgedragen als een van de nieuwe bestuurders van het Studenten Overleg Medezeggenschap (SOM). Als bestuurder gaat hij zich landelijk inzetten voor het versterken van de hbo-medezeggenschap.

De student verheugd zich op zijn nieuwe functie bij het SOM in Utrecht. “Medezeggenschap is onbekend onder studenten, terwijl het juist een kraamkamer is voor kritische denkers en aanpakkers”, aldus Martin. “Het zou daarom mooi zijn als bijvoorbeeld meer leden van Academieraden en Onderwijscommissies in contact komen met collega’s van andere hogescholen. Dat heeft alleen maar winstpunten. Het is fijn om je werk te koppelen aan landelijke thema’s, je kunt leren van best practices en je problemen in perspectief plaatsen.”

Trainingen en begeleiding
SOM is de stichting die zich namens de LSVb inzet voor de versterking en ondersteuning van de hbo-medezeggenschap. De stichting organiseert trainingen en begeleiding voor medezeggenschappers. Vanaf september zal Martin samen met Lucia Hoogakker, student aan de Haagse Hogeschool de functie van het huidige bestuur overnemen.