Studance sluit het studiejaar groots af met een festival op de Onderwijsboulevard

Studance, bekend van de maandelijkse studentenfeesten in Den Bosch, organiseert in juni voor het eerst Studance Festival. Het evenement vindt plaats op het Residentieplein, waar ook het HBO Intro Festival wordt georganiseerd. Alle studenten van mbo tot hbo zijn welkom.

Avansstudent Ralph Bethlem is initiatiefnemer van Studance. Sinds 2016 organiseert hij samen met andere studentondernemers de goed bezochte feesten in de binnenstad van Den Bosch. Een heus festival om het jaar af te sluiten is sindsdien een droom van de student Advanced Business Creation.

Van Den Bosch een studentenstad maken
Studance is bijna twee jaar geleden gestart omdat Den Bosch op het gebied van uitgaan voor studenten niet veel te bieden had. “We hebben daar succesvol verandering in gebracht en merken dat de community van Studance enorm is”, aldus Ralph. “We organiseren dit festival om ons doel om van Den Bosch een studentenstad te maken verder te verwezenlijken.”

Dansbare line-up
Het festival wordt voorzien van één podium met een dansbare line-up. “Er wordt rap, dance, feest en urban muziek geprogrammeerd.” Ook bekende Avans-dj’s krijgen een plekje op het podium. De line-up maakt de organisatie later bekend.

Tickets te koop
Studance Festival vindt plaats op donderdag 28 juni van 15.00 tot 23.00 uur op het Residentieplein in Den Bosch. Tickets zijn te koop vanaf 11 mei voor €7,50, na 18 mei betaal je €10,- voor een ticket.