Tilburgse deel Juridische Hogeschool verhuist naar Fontys-campus

De Juridische Hogeschool Avans-Fontys verhuist naar de Fontys-campus op Stappegoor in Tilburg. Vanaf het studiejaar 2020-2021 zal de JHS zich daar vestigen in een eigen gebouw.

De JHS is nu nog gevestigd in een eigen gebouw aan de Meerkoldreef in Tilburg, maar verhuist graag naar de campus op Stappegoor. Het gebouw zal worden verbouwd om aan het toekomstige onderwijs van de JHS te voldoen. ”We gaan meer contact zoeken met ons werkveld en werken met casuïstiek vanuit de praktijk”, vertelt adjunct-directeur Minou Hoeberichts tegen Bron. “Het kan betekenen dat we straks geen hoorcolleges meer hebben. Dat soort zaken vraagt om een ander gebouw.”

Faciliteiten Stappegoor
Daarnaast denkt de directeur dat het nieuwe gebouw contacten met studenten van een andere studierichting bevorderd en dat ze gebruik kunnen maken van de diensten en faciliteiten op Stappegoor.

Eigen identiteit blijft
De eigen identiteit van de JHS blijft na de verhuizing behouden, benadrukt Hoeberichts. “We krijgen gelukkig een eigen gebouw op P3. We zijn namelijk geen Fontys-instituut, maar een stichting onder het bestuur van Fontys en Avans.” De JHS blijft in Den Bosch gewoon op het Hervenplein gevestigd.