Vier Avansstudenten in de race voor beste stagiair van het jaar 2018

Je zou bijna geloven dat er iets magisch zit in het water bij Avans: maar liefst vier Avansstudenten zijn dit jaar genomineerd voor de titel beste stagiair van het jaar.

Loek Sinke
Student Bedrijfskunde MER in Den Bosch

Waarom ben jij genomineerd voor stagiair van het jaar, denk je?
“Ik heb een tool ontwikkeld die het productieproces van Crispbreads in de fabriek van De Kroes op inzichtelijk maakt. Lijn 3 is een van de vier productielijnen die de Kroes heeft, hier worden de Crispbreads, grote ontbijtkoeken, gemaakt. De vraag naar grote koeken is het afgelopen jaar toegenomen waardoor het belang van het optimaal presteren van lijn drie van groot belang werd. Na het inzichtelijk maken van de huidige efficiëntie bleek er nog veel beter te kunnen.

Door het in kaart brengen van de pijnpunten zijn er direct een aantal verbetering doorgevoerd die ervoor hebben gezorgd dat de efficiëntie van lijn drie met 22,5 procent is toegenomen. Ik heb veel met de medewerkers in de fabriek gesproken en naar ze geluisterd. Dit heeft ervoor gezorgd dat de tool ook daadwerkelijk in de organisatie geïmplementeerd is.”

Vind je dat je daarom de titel verdient?
“Ik vind dat ik de titel verdien omdat het een ontzettend mooi compliment is, voor het resultaat dat ik in samenwerking met alle medewerkers van De Kroes geleverd heb. Met het optimaal benutten van mijn sociale kwaliteiten binnen het bedrijf, is de tool ook daadwerkelijk van de grond gekomen en leidt het tot een mooi resultaat.”

Semme Donkers
Student Human Resource Management in Den Bosch

Waarom ben jij genomineerd voor stagiair van het jaar, denk je?
“De recruiter van het bedrijf waar ik stage loop, heeft mij genomineerd, echt ontzettend leuk! Hij vindt dat ik een erg enthousiaste en leergierige stagiaire ben. Hij noemt me vooral pragmatisch. Ook pik ik snel dingen op waardoor ik veel heb geleerd en heb mogen doen tijdens de stage.
Alle aspecten van het HR-vakgebied komen aan bod tijdens de stage en binnen al deze gebieden heb ik dan ook al een aantal stappen kunnen zetten. Ik krijg veel verantwoordelijkheid en daar gaat natuurlijk het vertrouwen mee gepaard wat aan mij geschonken wordt.”

Vind je dat je daarom de titel verdient?
“Kijkend naar hetgeen dat ik al heb geleerd en dat ik mag doen, denk ik dat ik wel kans maak op de titel.”

Sergino Meiresonne
Student Industrial Engineering & Management in Breda

Waarom ben jij genomineerd voor stagiair van het jaar, denk je?
“Mijn onderzoek voor Kuijpers, een installatiebedrijf, draagt bij aan de duurzaamheidsambitie van het bedrijf, een thema dat in huidige maatschappij een steeds grotere rol speelt. Kuijpers verzorgt bijvoorbeeld de klimaatbeheersing in kantoorgebouwen. Dit doen ze door middel van koel en warmte installaties, zoals cv-installaties. Om energie te verplaatsen, wordt er doorgaans een medium gebruikt, bijvoorbeeld water. Het water wordt door leidingen vervoerd door het kantoor. Mijn opdracht is om te onderzoeken hoe de milieu-impact van verschillende soorten leidingmateriaal, bijvoorbeeld staal of kunststoffen, achterhaald kunnen worden. Hierbij zou ook gekeken kunnen worden naar de herbruikbaarheid van leidingmateriaal. Het hergebruiken van materialen nog voor dat ze gerecycled worden, is een van de pilaren van de zogeheten Circulaire Economie.

Via mijn stage kan ik een mooie bijdrage leveren aan een duurzamere maatschappij. De intentie is dat er op termijn met een andere gedachte en met meer kennis van de gevolgen op het milieu andere materiaal keuzes worden gemaakt.”

Vind je dat je daarom de titel verdient?
“Ja, ik denk dat ik om deze reden de titel verdien.”

Brent Soentken
Student Commerciële Economie in Breda

“Ik ben het meest trots op de uitkomst, dat ik voor het bedrijf een strategische oplossing heb geformuleerd waar het bedrijf echt iets mee kon. De analyse sluit hier natuurlijk ook op aan. Het zegt veel over je onderzoek als het bedrijf er echt iets aan heeft en vervolgens ook het onderzoek met een 8 beoordeeld”, laat hij weten.

Avans
42 studenten werden aangedragen door hun stagebedrijf voor de titel. Daarbij zaten in totaal negen Avansstudenten. Frank de Vos, Floortje Michels, Jordi Struijk, Wil Vervoort en Rutger Kerckhoffs schopten helaas niet tot de achttien finalisten.

Oud-Avansstudent Farzad Farahzad won vorig jaar de titel. De organisatie van de jaarlijkse prijs is in handen van StudentenBureau. Op 22 mei wordt er bekend gemaakt wie de titel heeft gewonnen.