Schoonmaak roet- en brandschade AKV|St.Joost verloopt volgens planning

Het herstelwerk aan het gebouw van AKV|St.Joost in Den Bosch na de brand in juli, loopt volgens de planning. De schoonmaakwerkzaamheden zijn afgerond en het gebouw is gereed voor onderwijs.

Een groot gedeelte van het Avansgebouw is gespaard gebleven bij de brand. Wel was er veel roet- en rookschade in het gebouw. Na een flinke poetsbeurt is het pand weer in orde voor de start van het studiejaar.

Nog geen collegezaal
Werkplekken voor medewerkers en studenten zijn weer beschikbaar. De collegezaal nog niet. Daarvoor zullen studenten moeten uitwijken naar de Onderwijsboulevard 256, het oude AKV-gebouw, dat vanwege de brand weer tijdelijk geopend zal worden.

Herstelwerkzaamheden gevel later
Herstelwerkzaamheden aan de buitenkant en de gevel zullen de komende maanden samen met PostNL, eigenaar van het pand, worden opgepakt.