Studance op College Tour: hallo Uden, Venlo, Breda en Tilburg

Studance, bekend van de populaire maandelijkse studentenfeesten in Den Bosch, gaat ‘on tour’. Op 2 november trapt Studance af in Uden. Organisator Ralph: “We gaan met een echte oude Amerikaanse schoolbus door Zuid-Nederland met als doel Studance weg te zetten als hét studentenfeest in de dikste clubs.”

Sinds het eerste feest twee jaar geleden in Den Bosch, is Studance een begrip. Afgelopen zomer organiseerden Ralph Bethlem, student Business Innovation, en compagnon en beste vriend Dennis een eerste Studance Festival, dat niet geheel onverwachts een laaiend succes werd. Tel daar nog een zeer geslaagde Bossche kroegentocht in samenwerking met s.v. Animoso bij op en je begrijpt: Studance valt in de smaak.

College Tour
Ralph: “We zijn met Studance al wel eens vaker buiten Den Bosch geweest, maar nu hebben we ervoor gekozen om meerdere steden in een tour te verpakken.” American College is het thema van de clubavonden. “Zoals het hoort bij ons concept, is er een thema aan iedere editie verbonden. Met een gele schoolbus, cheerleaders, basketballen en een mascotte gaan we langs de vier andere plekken in Brabant en Limburg en we kleden alles aan in ‘college’-thema. Ook Gunza (Avansstudent) gaat als resident dj mee op tour.”

2 november is de aftrap van de tour in de Carrousel in Uden. Een week later gaan ze met de gele bus naar De Lange in Venlo.

In Tilburg strijken ze neer in Club FIX, een plek waar voor Tilburgers een bepaald imago aan kleeft en dan niet zozeer denderend positief, laat staan als studenten-‘kroeg’. “Het is een hele vette locatie en ze bekijken hoe ze ook op donderdagavonden een andere doelgroep (studenten dus) kunnen bereiken.” En tot nu toe lijkt er ook genoeg animo te zijn: “Iemand die ik ken, krijgt haar vriendinnen daar nooit mee naar toe. Maar voor Studance hebben ze allemaal al een kaartje!”

Tussendoor organiseren ze een editie in Den Bosch op het vaste honk bij Carrousel en Ushiwawa en ze sluiten de tour af in Breda bij CUE, dat begin oktober zijn deuren opende. Stuk voor stuk vette locaties, volgens Ralph.

Missie
“Onze missie is om hét studentenfeest van Brabant te worden met in iedere studentenstad een eigen editie.” En ze zijn goed op weg. Check de Facebookpagina’s van de events voor de line up en meer informatie over entree en tijden.