NSE: grijp je kans, geef je mening over Avans

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van je opleiding, de roosters en andere zaken? Of ben je er juist erg over te spreken? Vorige week is de Nationale Studenten Enquête 2019 (NSE) gestart. Laat weten wat je van je studie vindt. Bij enkele opleidingen maak je bovendien kans op prijzen variërend van een iPad tot een bon van Bol.com.

Bij de NSE staan de meningen van studenten centraal. Met deze grootschalige enquête wordt onderzoek gedaan naar de kwaliteit van Nederlandse hogescholen en universiteiten. De studentenoordelen worden gebruikt om het onderwijs te verbeteren en vormen onder andere de basis voor de Keuzegids.

Internationalisering
Uit de resultaten van vorig jaar bleek dat Avansstudenten niet tevreden zijn over het internationale aspect van hun opleiding.

Naar aanleiding van de NSE van voorgaande jaren zijn verbeteringen doorgevoerd op het gebied van stagebegeleiding, het aantal stilteplekken en het aantal beschikbare stopcontacten op de onderwijslocaties. Ook is er specifieke aandacht voor roostering.

De volgende academies verloten prijzen onder de deelnemende studenten:
Academie voor Bouw & Infra: 15 bol.com bonnen .
Academie voor Financieel Management: 25 bol.com bonnen van 15 euro.
Academie voor Gezondheidszorg: 4 iPads.
Academie voor Marketing en Business Management: denkt nog na over een groepsprijs.
Academie voor Sociale Studies Breda: voor iedere ingevulde enquête gaat er 1 euro naar de studievereniging Socialize.
Avans School of International Studies: 1 GoPro Hero Black 7.
Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu: 1.000 euro voor de opleiding met de hoogste respons.
Academie voor Communicatie en User Experience: 25 cadeaubonnen van 15 euro.
Academie voor Veiligheid en Bestuur: 1000 euro als 75 procent van een jaargroep de NSE invult en 2000 euro als 85 procent van een jaargroep de NSE in heeft gevuld.
Pabo: traktatie voor iedereen als de respons van de Pabo boven de 50 procent ligt.
Juridische Hogeschool: 3 boodschappenpakketten van 50 euro en 10 bol.com bonnen van 25 euro.

Daarnaast maak je als student kans op een van de landelijke prijzen namelijk: de reischeque van 2.000 euro of een van de vijfhonderd Ticketmaster eGift Cards van 20 euro.