Voor deze drie goede doelen stapt Avans 15 mei op de fiets

Tijdens de Tour d’Avans fietsen medewerkers én studenten om geld op te halen voor drie goede doelen. Dit jaar gaat het om Nica Friends, KWF / Alpe d’Huzes en Stepping Stones.

Medewerkers en studenten konden zelf een goed doel aandragen waarop heel Avans kon stemmen. In totaal zijn er 1.232 stemmen uitgebracht.

Nica Friends
De winnende goede doelen zijn dit jaar allemaal aangedragen door Avansstudenten. ASIS-student Koen Mooren zet zich in voor Nica Friends: “Nica Friends stelt zich als doel het inzamelen van financiële middelen ten behoeve van kinderen uit de laagste klassen van de samenleving in Nicaragua. Hiermee geven we ze een kans tot het volgen van goed onderwijs op lager, middelbaar of hoger niveau. De stichting zal het geld vervolgens doneren aan één of meerdere erkende organisaties in Nicaragua, die zich in de ogen van de stichting goed, met overtuiging en zonder winstoogmerk inzetten voor deze groep kinderen. In aanvulling hierop zal de organisatie in Nicaragua hoofdzakelijk werken met vrijwilligers en derhalve aantoonbaar minimaal 98 procent van de door haar ontvangen donaties, daadwerkelijk besteden aan de kinderen of aan faciliteiten voor de kinderen”.

Alpe D’HuZes
ASH-student Kimberly Verhoof fietst de Alpe D’HuZes: “Door middel van Le Tour d’Avans kunnen wij de krachten bundelen en samen nog meer geld inzamelen. Samen zorgen we ervoor dat niemand meer dood gaat aan kanker”.

Stepping Stones
“Stepping Stones is een school die 8 jaar geleden mede door mijn broer is opgericht voor de kansarme jeugd in Cambodja. Inmiddels is de school uitgegroeid tot ongeveer 600 leerlingen en tot een centrum voor de lokale bevolking met o.a. een medische post en watervoorziening. Deze school en voorzieningen zijn gratis voor de bevolking, waardoor deze school continu op zoek is naar funding. Voor meer informatie verwijs ik naar: http://www.steppingstonescambodia.org en recente updates door de lokale staf zijn te vinden op de facebook pagina”. – Diana van Meer, medewerker AMBM

Aanmelden
De Tour d’ Avans begint en eindigt in Den Bosch en gaat langs Tilburg en Breda. Je kunt als deelnemer kiezen voor drie afstanden: 75, 100 en 150 kilometer. Je hoeft geen geoefende wielrenner te zijn om mee te kunnen doen. Op een gewone fiets samen met andere recreanten de 75 km afleggen gaat ook prima.  Aanmelden kan via https://tourdavans2019.avans-evenementen.nl/