De beste afstudeerders van Avans zijn bekend: van drugscriminaliteit tot leukemie

Illustratie: Elmarye Aaij

De vijf beste afstudeeronderzoeken van Avans van het studiejaar 2018-2019 zijn bekend. De genomineerde afstudeerders maken kans op de Avans Afstudeerprijs ter waarde van 1.500 euro.

Drugscriminaliteit
De impact die drugscriminaliteit heeft op de Nederlandse samenleving is ook doorgedrongen tot de Avans Afstudeerprijs. Zo is Govinda Fortuin van de Bredase opleiding Integrale Veiligheidskunde genomineerd met zijn onderzoek naar de ontwikkeling van indicatoren om witwassen met vastgoed te signaleren en opsporen. Imke Verhoeven van de opleiding Communicatie in Breda maakt kans op de Afstudeerprijs met haar adviesrapport voor Provincie Noord- Brabant over het dumpen van drugsafval in het buitengebied.

Daglicht
Het onderwerp van het onderzoek van Merijn Bink, afgestudeerd bij Bouwkunde in Tilburg, kan het daglicht juist wel verdragen: de Dutch Daylight Experience. Hierin wordt de kracht en potentie van daglicht onderzocht en wat daglicht heeft te bieden voor mens en gebouw.

Autisme
Eline Dam van Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in Den Bosch heeft de verschillen in signalen onderzocht tussen jongens en meisjes met autisme en een observatielijst ontwikkeld zodat hulpverleners tot een betere diagnose kunnen komen.

Leukemie
Het onderzoek van Manon Gloudemans, net afgestudeerd bij Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek in Breda, betekent volgens haar afstudeerbegeleider een mogelijke doorbraak in de behandeling van leukemie.

De Avans Afstudeerprijs wordt op 12 november uitgereikt. De genomineerde afstudeerders maken kans op een geldbedrag ter waarde van 1.500 euro.

Vorig jaar won Avans-alumnus Robin van Zessen van Communicatie & Multimedia Design. Hij onderzocht voor zijn afstudeerscriptie hoe jongvolwassen patiënten tijdens het wachten ondersteund kunnen worden.

Lidwien Jacobs

Govinda, wat leuk om jouw als Chance-alumnus bij de genomineerden te zien. Ik beweer dat het geen toeval is :) Gefeliciteerd!

2019-10-13 20:19:45