Blijf nomineren: Student van het Jaar 2019!

Student van het Jaar

Wat een liefdevolle Student van het Jaar-nominaties heeft Punt al ontvangen de afgelopen twee weken. Jullie hebben nog tot volgende week de tijd om te nomineren. En naast alleen een naam, horen wij ook graag waaróm hij of zij een nominatie verdient.

De harten van de redactie werden warm bij het zien van de reacties onder de veelvuldig gedeelde Facebookberichten. “zoiezo jij”, “jarenlang hoofdsponsor van Avans!”, “omdat ze nooit aan uitstellen doet” en “jij bent het, voor het halen van een 3,9 voor ieder vak.” Een greep uit de honderden reacties.

Nomineren nomineren nomineren
Naast de studenten die genoeg geld pompen in de kantine of nooit komen opdagen tijdens projectgroepen, weten wij dat er nog genoeg andere Avansstudenten rondlopen die het serieus verdienen om kans te maken op een nominatie.

Denk aan een student die uitblinkt in zijn of haar sport, een student die uitzonderlijke studieresultaten behaald of die zich inzet voor anderen. Iemand die een vereniging leidt of een bijzonder project uitvoerde. Jullie zijn al goed op weg en de nominaties lopen lekker, maar we zoeken nog even door. Ter inspiratie zet Punt de genomineerden van vorig jaar op een rij:

Christel Verbogt, deeltijdstudent Communicatie, wordt geroemd om haar doorzettingsvermogen en positiviteit. Ze is hét gezicht van de landelijke campagne van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind. De student lijdt aan een aangeboren bindweefselziekte en maagverlamming, maar is ambitieus, behulpzaam en onverstoorbaar optimistisch.

Ali-Haydar Çakmak, derdejaarsstudent Bestuurskunde in Den Bosch, is een idealist. Daarom startte hij een kinderbibliotheek in Noord-Syrië, richtte hij een taalcafé op voor vluchtelingen en is hij SP-bestuurslid in zijn woonplaats Venlo. Zijn liefdadigheid leverde hem een nominatie op voor Student van het Jaar 2019.

Fennika Huijben, derdejaars Mechatronica in Breda, werd genomineerd om meerdere redenen: ze zet zich fanatiek in voor meer vrouwen in de techniek, is altijd aanwezig op open dagen én bij borrels, is lid van de opleidingscommissie en helpt haar medestudenten waar ze kan. “Ze is als het ware de ‘grote zus’ van de opleiding. Ze zorgt voor een lach, een luisterend oor en nog veel meer.”

Maud van der Weegen, tweedejaarsstudent Elektrotechniek in Breda, is lid van de opleidingscommissie, medeorganisator van de zomerbarbecue, vraagbaak voor medestudenten en een echte ambassadeur van de opleiding. “Maud heeft een intrinsieke motivatie om de opleiding beter te maken”, volgens docent René Pottters.

En last but not least Student van het Jaar 2018: Timo van Belkum! Hij viel extra op als het type ‘niet lullen maar poetsen’ door alle activiteiten binnen én buiten Avans. Maar altijd zeer bescheiden. Hiermee won hij unaniem de harten van de onafhankelijke jury.

29 november
Een jury zal zich uiteindelijk buigen over de mooiste verhalen waarvan er vijf de selectie halen. Een jury beslist uiteindelijk wie de winnaar wordt. Namen + de reden mogen jullie vóór donderdag 29 november insturen.

Wie is jouw Avansstudent van het Jaar?

Welke student verdient volgens jou de eervolle titel Student van het Jaar? Nomineren kan tot 29 november.