Tilburg: 96 studentenwoningen in voormalig datacenter ‘The Red Brick’

Van alle Avanssteden is in Tilburg de vraag naar studentenwoningen het grootst. Daarom wordt het ene na het andere leegstaande pand omgebouwd. Nu ook een voormalig datacenter van Interpolis.

Er komen steeds meer studentenwoningen bij in het gebied rondom de universiteit en Avans. Het voormalige belastingkantoor naast Avans werd al omgebouwd tot studentenflat en binnenkort komen er containerwoningen in de Avanstuin voor zo’n 300 studenten. Ook een aantal kantoorpanden op de Sportweg wordt inmiddels gerenoveerd en moeten plaats gaan bieden aan honderden studenten.

En nu moet een voormalig computercentrum van Interpolis er ook aan geloven. Het bijzondere gebouw, The Red Brick genoemd, moet plaats gaan bieden aan 96 studentenwoningen, zo meldt Brabants Dagblad.