Eerste fase verbouwing Hogeschoollaan begonnen: schonere toiletten en meer licht in de trappen

foto: Pixabay

De toiletten en trappenhuizen op de locatie Hogeschoollaan worden opgeknapt. Toiletten worden gerenoveerd, traphuizen krijgen een lichte, moderne uitstraling en doucheruimtes worden ruimer en luxer.

De renovatie van de trappenhuizen is de eerste fase van de grootschalige verbouwing van de locatie.

Waterbesparende toiletten
In de toiletten komen andere tegels, spiegels en vloeren die beter schoongemaakt kunnen worden. Ook vervangt Avans het sanitair en komen er waterbesparende kranen en waterloze urinoirs.

Vaker de trap pakken
De traphuizen worden lichter gemaakt met glazen entreedeuren, ledverlichting en lichtkoepels. Ook komen er andere vloeren, leuningen, plafond- en wandpanelen die de akoestiek, uitstraling en beleving verbeteren. Op die manier wil Avans stimuleren dat er meer gebruikt gemaakt wordt van de trappen.

Luxere douches
De doucheruimtes en toiletten in de kelder worden vervangen. Het aantal doucheruimtes verdubbelt: eind dit jaar zijn er 4 voor mannen en 4 voor vrouwen. Ook worden de ruimtes groter en krijgen ze betere voorzieningen zoals lockers en ruimte om je haar te föhnen. Hiermee wil Avans medewerkers stimuleren met de fiets te komen.