Student op stage: ‘Ik leer hier teksten schrijven met daarover een Freek-jus’

Communicatiestudent Freek Verschuren ken je van zijn Instagramaccount Freten met Freek. Daarop maakt hij Avanssnacks na voor iedereen die de schoolkantine mist in tijden van corona én hij beoordeelt ze aan de hand van het aantal ‘Paul Rüppjes’. Nu loopt de derdejaars, hoe toepasselijk, een online redactiestage bij 24Kitchen.

Tussen alle social mediaposts plannen door maakt Freek tijd om over zijn stageperiode te vertellen. Hij heeft het naar zijn zin, maar baalt ervan dat hij stage loopt vanuit zijn eigen huis. “De keren dat ik sinds september naar de redactie in Amsterdam ben geweest, zijn op één hand te tellen. Balen”, zegt Freek. “Naast het missen van bedrijfsuitjes en etentjes, mis ik het netwerken en het directe contact met collega’s.”

Gelukkig wordt Freek goed begeleid en staan zijn collega’s onder speed dial. “Binnen een paar minuten heb ik ze te pakken als ik feedback nodig heb, dat is heel fijn.” Extra handig voor de Communicatiestudent want het schrijven van teksten was bij aanvang van zijn stageperiode nog niet zijn specialiteit. “Toch ben ik aangenomen. Ze wilden het me graag leren. Verbale communicatie is wel mijn ding, maar om de Freek-jusin mijn tekst te gieten, is knap lastig.”

Freten met Freek
“Ik houd me vooral bezig met webcare, het creëren van social media posts en schrijven van teksten”, vertelt hij vanachter zijn laptop. En met Freten met Freek? “Daar heb ik niet veel tijd meer voor. Dat vind ik jammer.” Ook het eten van de kantine bij 24Kitchen kan Freek niet namaken. “De keren dat ik er ben geweest, moest ik mijn eigen brood meenemen omdat de kantine daar vanwege de maatregelen dicht is. Dat is niet echt interessant voor een nieuwe aflevering.”

Wel houdt hij zich bezig met producten die naar 24Kitchen worden gestuurd met daarin bijvoorbeeld kombuchathee, een gefermenteerde thee die je ijskoud drinkt. “Dat is sindsdien mijn favoriet en koop ik nu zelf ook als ik het tegen kom in de supermarkt. Ik schrijf waar het product vandaan komt en hoe je het consumeert.” Ook maakte hij een nieuwsbericht over de vegan rookworst die Hema sinds oktober verkoopt, Ookworst

Tot eind januari loopt Freek stage bij 24Kitchen, daarna volgt hij een half jaar school voordat hij aan zijn afstudeerstage start. “Geen idee waar ik die ga lopen, maar het zal niks met mijn passie voor eten te maken hebben. Misschien in de richting van sport”, fantaseert Freek.