Namen van nieuw geclusterde academies bekend

De namen van de nieuwe academies van Avans zijn bekendgemaakt. Vanaf volgend collegejaar zullen de opleidingen geclusterd worden en ook een nieuwe naam krijgen. Met dit onderwijsmodel, dat onderdeel is van het ambitieplan Ambitie 2025, wil Avans verschillende opleidingen aanbieden waarin studenten ook vakken bij andere opleidingen kunnen volgen.

Clustering
Het doel van deze clustering is om studenten 25% van hun opleiding te kunnen laten invullen met verdiepende of verbredende vakken, ook bij andere opleidingen. Ook moet een kwart van de vakken interdisciplinair zijn. Bovendien zijn door dit nieuwe model de lijntjes korter wat onderlinge samenwerking makkelijker maakt.

Plaatsnamen
De namen zijn door de nieuwe clusters zelf voorgesteld. Ook stonden er in eerste instantie plaatsnamen bij, maar die zijn door het College van Bestuur van Avans niet doorgevoerd. “De namen moeten de komende jaren meegaan en in de toekomst kan het zijn dat opleidingen ook in andere steden te volgen zullen zijn”, aldus Philippe Raets, voorzitter van College van Bestuur.

Academies
Er zijn elf nieuwe namen voor de geclusterde opleidingen: Academie voor Management en Finance (AMF), Academie voor Business en Entrepreneurship (ABE), Academie voor Welzijn Educatie en Gezondheid (AWEG), Academie voor Technologie en Innovatie x (ATIx), Academie voor Technologie en Design (ATD), Academie voor Duurzaam Gebouwde Omgeving (ADGO), Academie voor Management Bestuur en Finance (AMBF), Academie voor Welzijn en Gezondheid (AWG), Academie voor Waardecreatie en Ondernemerschap (AWO), Avans Academie Creative Innovation (AACI), Academie voor Life Sciences en Technologie (ALST).

Steven van der Minne

Punt, gefeliciteerd! Blijkbaar zijn jullie het nieuwe officiële communicatiekanaal voor de formele besluiten binnen Avans. Ik had de nieuwe naam nog niet vanuit de -tot nu toe- officiële kanalen gehoord. Nu ik het zo bekijk is dat wel zo efficiënt.

2021-12-14 10:17:50

Jan Willem Sedlarik

Kan iemand me uitleggen waarom 1) één Academie begint met Avans Academie en de rest niet; 2) waarom gekozen is voor een rare mengelmoes van Nederlands en Engels in plaats van consistentie

2021-12-13 09:53:31