Avans biedt studenten gratis reanimatietrainingen aan

Foto: Ernesto Velázquez via Pixabay

Studenten van Avans kunnen in oktober deelnemen aan gratis reanimatietrainingen. Op verzoek van de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) biedt de hogeschool deze trainingen aan.

Tijdens de Week van de Veiligheid, van 9 tot en met 15 oktober, vinden elke dag twee trainingen plaats. Op maandag 9 en dinsdag 10 oktober zijn de trainingen te volgen in Breda aan de Hogeschoollaan en op woensdag 11 en donderdag 12 oktober in Den Bosch aan de Onderwijsboulevard.

In december 2022 pleitte de studentgeleding van de AMR ervoor om iedere Avansstudent in 2023 de kans te geven een gratis reanimatiecursus te volgen op de hogeschool. Dat voorstel kwam er op initiatief van Luke Govers, student Technische Bedrijfskunde in Tilburg en studentlid van de AMR. “Als je weet wat je moet doen in een situatie waarin iemand een hartaanval krijgt, kun je levens redden. Elke seconde telt”, aldus Luke.

Studenten kunnen zich inschrijven voor de ochtend- of middagtraining en er zijn twaalf plekken per training beschikbaar. Aanmelden kan tot 30 september.

Levie Vriend

Hoi, Het uitgangspunt van de reanimatietrainingen is Engels.

2023-09-21 14:51:34

Nancy stipkovits

Is de cursus ook in het Engels ( lokatie Den Bosch) Mogelijk is deze dan ook interessant voor onze buitenlandse studenten. Ik hoor het graag.

2023-09-21 14:17:19

dagmar reinaerdts

Dit is deel twee van mijn reactie, ik was namelijk helemaal vergeten aan te geven dat ik graag in Den Bosch de cursus zou willen doen, aangezien dat het dichtst bij ligt voor mij. Alleen is dan de vraag nog de middag of ochtend.

2023-09-19 21:16:46

Dagmar Reinaerdts

Ik zou heel graag deze training/cursus willen doen, en vroeg me af op welke tijdstippen de ochtend- en middagtraining plaatsvinden. Dit in verband met werk, zodat ik dat kan doorgeven en wellicht nog een keus kan maken tussen de twee dagdelen.

2023-09-19 21:13:44