Stilteruimtes komen in elke Avansstad, net als aparte kolfruimtes

De oude stilteruimte bij Avans aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch

Heb jij behoefte aan een plek om de stilte en rust op te zoeken? Elke Avansstad krijgt binnenkort minimaal één stilteruimte. Ook zijn er aparte EHBO-ruimtes ingericht op de begane grond, in de buurt van de ingang. De kolfruimtes, die tot recent gecombineerd werden met de EHBO-ruimtes, hebben een eigen locatie gekregen.

In een stilteruimte kan iedereen terecht om even een moment voor zichzelf te nemen, weg van drukte en geluid om je heen. Op sommige Avanslocaties is er al zo’n plek, zoals op St. Joost School of Art & Design in Breda. Met het realiseren van een stilteruimte in elke Avansstad, sluit de hogeschool aan bij een manifest dat de Landelijke Studentenvakbond in juli aanbood bij de Tweede Kamer. Onderwijsminister Robbert Dijkgraaf vertelde dat dergelijke ruimtes goed zijn voor het studentenwelzijn.

Een gedeelte van de aanpassingen in Avansgebouwen zijn afgelopen zomer gedaan, andere plekken volgen gefaseerd.

Breda:
– Op de Hogeschoollaan zit de EHBO-ruimte op de begane grond in ruimte HA019A.
– Op de Beukenlaan is de EHBO-ruimte te vinden in BB001, de kolfruimte in BC092. Deze plekken zijn opgeknapt. De stilteruimte vind je in BA112.
– De locatie Lovensdijkstraat heeft een aparte kolfruimte in ruimte LD304.

Den Bosch:
– Op de Onderwijsboulevard is de nieuwe kolfruimte te vinden in OGS23b. De nieuwe stilteruimte is in OGS23a. Avansstudenten- en medewerkers van de Statenlaan kunnen ook bij de Onderwijsboulevard terecht. Dat geldt ook voor de toekomstige gebruikers van het nog te bouwen nieuwe pand tegenover de Onderwijsboulevard.
– De EHBO-ruimte op de locatie Stationsplein zit nu op SP013A.
– Op het Hervenplein is er een stilteruimte gemaakt in ruimte TB010, een kolfruimte vind je in TB011.

Tilburg:
– Op de locatie Cobbenhagenlaan is er momenteel nog geen stilteruimte, deze wordt op een later moment gemaakt. Ook komt er dan een nieuwe kolfruimte.