Vakantie? Op Avans aan de Hogeschoollaan gaat het werk gewoon door

Foto: Bidvine via Pixabay

Schilderen, nieuwe parkeerplekken en leslokalen omtoveren tot leertuinen. In de zomervakantie gaat het werk op Avans aan de Hogeschoollaan in Breda gewoon door.

Een aantal ruimtes gaat op de schop en er komen 88 parkeerplekken op de plaats waar de noodgebouwen stonden. Verschillende lokalen worden geschilderd, de kantoorruimte bij de pabo gerenoveerd en een sommige ruimtes worden omgebouwd tot leertuinen. Kleine projectruimtes krijgen een audiovisuele voorzieningen. Daarnaast worden de gietvloeren van de koffiebar op de begane grond en de foodcourt op de eerste verdieping van OpenX vervangen vanwege een bouwfout.

Vanaf 15 juli is de Avanslocatie een week dicht. Alle overige weken blijven de deuren geopend. Studenten en medewerkers kunnen geluidsoverlast ervaren door de werkzaamheden. Het kan zijn dat sommige ruimtes niet toegankelijk zijn door de werkzaamheden. De kantoorruimte bij de pabo is de hele zomer dicht.

Planning
Het leeghalen van de verschillende ruimtes start op 8 juli. Deze worden in de week van 19 augustus weer ingericht. Sommige ruimtes bevatten dan nog niet de definitieve inrichting, maar hebben tijdelijke meubels. Avans verwacht dat deze na de herfstvakantie ingericht zijn met nieuwe meubels. Rond deze periode wordt ook de aanleg van de nieuwe parkeerplaatsen afgerond.