20.000 studenten gaan uit hun dak in Breda

Massa’s dansende studenten vierden gisteren één groot feest in de binnenstad van Breda. Ruim 20.000 bezoekers genoten van muziek en gezelligheid tijdens het HBO Intro Festival. Het middagprogramma daarentegen flopte. De enige toeschouwers van de drakenbootrace waren wat bejaarden, zittend op een bankje.

Het onderdeel sport en spel van het HBO Intro Festival was dit jaar uitgebreider dan voorheen. Een drakenbootrace, een survivalrun over de hindernisbaan en voor de cultuurliefhebbers een heuse fiets-in-bioscoop! Toch kwamen er geen studenten op af. De stad was ’s middags uitgestorven. Dat terwijl de organisatie van het festival Avans en NHTV gevraagd had om de studenten ’s middags vrij te roosteren. De organisatie wil toch proberen ook komende jaren het middagprogramma door te zetten. Gelukkig heeft het avondprogramma alles goed gemaakt!

DJ BIGGI
Het duurde even voor het feest echt op gang kwam, maar na een tijdje liep de hele binnenstad vol met studenten. Muziek van onder andere BIGGI, Paul Veth en Feest DJ Ruud zorgde al snel voor een dansend publiek. Er waren voldoende gelegenheden om een drankje te halen en jawel, het bier was koud! Voor de rockliefhebbers was er een optreden van de band Fort’99 de winnaar, van de door mede door Punt georganiseerde, Battle of the Bands.

Het festival werd om 23:00 uur afgesloten door BIGGI. Van studenten mag het festival volgend jaar wel wat langer doorgaan. Dat stellen de politieke jongerenorganisaties die gisteren aanwezig waren bij het festival.

Incidenten
De avond verliep zonder incidenten. De beveiliging werd mede verzorgd door studenten van de Academie voor Veiligheid en Bestuur. Zij zorgde voor een goed ‘sfeerbeheer’. Voor foto’s van de avond kun je kijken op onze Facebookpagina. [NvdB]