AMR-verkiezingen Joris van der Pas: ‘Van Avans een nog betere plek maken’

Op 19, 20 en 21 maart zijn er tussentijdse verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten studentgeleding. De kandidaten met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Joris van der Pas
Eerstejaarsstudent Bedrijfseconomie/Accountancy, Den Bosch

“Ik heb me verkiesbaar gesteld voor de AMR omdat ik graag de Avans een nog betere plek wil maken. Ik zit hier nog geen jaar op school en voel me al echt deel van de Avans, ik wil daarom onze hogeschool op alle locaties een betere plek maken voor studenten en medewerkers. Als ik het oneens ben met beslissingen binnen de school voel ik me machteloos om hier iets aan te doen, daarom wil ik zelf mee kunnen praten over cruciale onderwerpen op Avans.

Dit wil ik veranderen bij Avans:

Xplora een schonere en grotere plek maken: Ik zie dagelijks veel troep liggen in Xplora en hierdoor mijden veel studenten ruimtes. Het is in Xplora erg druk en ruimte is schaars vooral tussen 10:00 en 13:00, als er dan ook werkplekken worden gemeden door vieze tafels en rondzwervend afval is er geen plaats meer in de drukke uurtjes. Daarom moeten we maatregelen nemen om meer ruimte te scheppen, ook zullen we studenten moeten wijzen op de troep die ze achterlaten.

Duidelijkheid en transparantie: Vele studenten en medewerkers zijn niet op de hoogte van wat de MR doet. Ze weten dus ook niet hoe belangrijk dit is, daarom wil ik zorgen dat de leden van de MR waaronder hopelijk ik binnenkort altijd bereikbaar zijn voor je vragen. Vele studenten hebben hele goede ideeën voor de school, maar hebben geen idee hoe ze deze kunnen delen met raadsleden. Als je dus een strak plan hebt om de school te verbeteren zal ik daar aandacht voor maken.

Budget eerlijker verdelen: de Avans geeft veel geld uit aan verschillende academies en verschillende faciliteiten. Maar dit wordt niet altijd even goed verdeeld. Natuurlijk is het logisch dat opleidingen met veel apparatuur of die erg praktijkgericht zijn net wat meer nodig hebben dan anderen, maar dit moet niet ten kosten gaan van Faciliteiten zoals ICT en theoretische Academies daarom moeten we dit nog eens onder de loep leggen zodat elke student top- onderwijs krijgt.

Ik wil me met 110% procent inzetten voor onze school en wil elke medewerker en student vertegenwoordigen. Je kunt bij mij 24/7 terecht met je problemen op school, ik ben erg spraakzaam en extrovert. En als het op serieuze zaken aankomt zeer scherp, als jij een eerlijker en nog beter Avans wil stem dan op mij. En als je vragen, ideeen of suggesties hebt mail me dan: jwpas@avans.nl