Kat trekt de liefde van Bredase Avansstudenten

avanskatbreda-1920
Twee glazige schuwe oogjes schijnen door de struiken van de Hogeschoollaan in Breda. Sinds een aantal weken trekt een schattige kitten de aandacht van studenten.

De zwerfkat loopt al enige tijd rond op de Hogeschoollaan en slaapt in de kelder Quadrium, die nu nog open is. Conciërges zien het beestje, volgens hun eigen inschattingen een dame, al enige tijd uit vuilnisbakken springen. “Eerst alleen ’s avonds, maar ze laat zich ook steeds vaker overdag zien.”

avanskatbreda-1736

Beleg van de boterham
Aan liefde geen gebrek voor de schuwe kitten. Studenten die de kat zien opduiken achter de rokershokjes, ontfermen zich massaal over “haar”. Het beleg van de boterham wordt opgeofferd en veel moeite wordt er gedaan om het dier aan te halen.
avanskatbredac-1920
Dierenambulance

Meerdere studenten hebben contact opgenomen met de dierenambulance. Dinsdagmiddag is die komen kijken. De kat is niet in nood en ziet er gezond uit. Ze kan volgens de medewerkers van de dierenambulance gewoon bij Avans blijven. De conciërges vinden het ook wel gezellig zo’n Avanskat en houden haar goed in de gaten. Zolang de kat er gezond uit ziet, hoeft bellen met de ambulance niet.

40 km onder motorkap
Twee jaar geleden dook er ook plots een kat op aan de Hogeschoollaan. De kat was onder de motorkap van een student 40 kilometer meegereden naar Avans.

Nina

De buurvrouw van de LVD (van vredenburgh) kent het beestje en, hoewel hij gezond is en lekker gevoed wordt en ook al 8 maanden bij haar klopt, zou zij graag zien dat iemand het beestje mee naar huis neemt. Bij deze is de boodschap overgebracht!

2017-01-18 15:41:41

deze kat loopt hier al langer rond, komt vast uit de buurt

2017-01-11 13:35:13