Grondige verbouwplannen Onderwijsboulevard 215; kosten? 26.6 miljoen

Onderwijsboulevard 215 wordt de komende jaren grondig gerenoveerd. Dat is althans de planning. Zo goed als alles gaat op de schop in het hoofdgebouw van Avans in Den Bosch. De plannen moeten nog worden goedgekeurd door de Avans Medezeggenschapsraad (AMR).

Alleen het restaurant, de collegezalen en de toiletten ontspringen de bouwdans. Die zijn de afgelopen jaren al gerenoveerd. In het gehele pand wordt de ventilatie, die niet meer aan de eisen voldoet, vervangen. Daarbij worden ook meteen de plafonds en de verlichting aangepakt. Het geheel is begroot op 26,6 miljoen euro. Dit zijn de opvallendste ideeën:

Xplora
Xplora wordt geheel verbouwd. Er wordt beter ingespeeld op de verschillende soorten gebruikers en de wensen die ze hebben. De drie verdiepingen krijgen allemaal een eigen uitstraling en sfeer.

De eerste verdieping krijgt een stedelijke uitstraling. Een plek om snel je mail te checken of met een groep te werken aan een opdracht. De tweede verdieping krijgt een landelijke sfeer. Een plek waar je kunt lezen, informatie kun opzoeken maar ook met je groep kunt werken. De derde verdieping krijgt het thema water en lucht. Een plek om je te concentreren en rustig te werken.

Receptie/gangen
Er komt meer licht in de gangen en er komt meer zicht in de lokalen. In het souterrain komen meer stopcontacten en loungeplekken. De entree wordt ingericht als ontmoetingscentrum. Een koffiebar (lees Starbucks) moet daarbij gerealiseerd worden. De postkamer, de copyshop en de studentenbalie moeten verhuizen. De receptie in de hal wordt een stuk kleiner en biedt alleen nog plaats aan de receptionist. Daardoor is er vanaf de ingang direct zicht op het Atrium.

DenBoschOWBaula-max

Atrium
Het Atrium wordt uitgebreid met een glazen serre met daarin een loopbrug die de derde verdieping aan beide zijden met elkaar verbind. De zichtbaarheid van het presentatiescherm achter het podium wordt beter.

Lokalen
Oude smartboards worden vervangen en de zonwering wordt individueel regelbaar waardoor het zicht op de smartboards verbetert. Wanden en kozijnen worden geschilderd en het meubilair wordt vervangen.

Wat levert het op?
– 130 extra werkplekken
– Ontmoetingsruimte bij de entree met koffiebar
– Oplaadpunten voor laptops
– Betere ventilatie en koeling in lokalen

Onderwijsboulevard 215 werd in 1994 opgeleverd en in 2005 verbouwd. De verbouwing van Xplora start in januari 2016. De AMR neemt volgende week een besluit over de plannen.

Zonwering

Zou het dan toch kunnen, zonwering die wel de zon weert, maar níet de frisse lucht?

2015-10-16 15:02:52

Zonwering

Neem gelijk de zonwering mee in dit plan! Als er iets irritant is aan de lessen, is het de zonwering.

2015-10-06 10:46:49

Léon Meesters

Maak van die 26,6 miljoen 27 miljoen en vervang de 2 bestaande liften. Of geef die 2 liften van binnen ook een uitstraling bijv. het thema "spannend en hartverscheurend".

2015-10-05 12:01:33