Nieuwe Bossche tuin feestelijk geopend

Met de bouw van een nieuwe verbindingsbrug is de Bossche tuin aan de Onderwijsboulevard helemaal opgeknapt. De vernieuwde tuin werd feestelijk geopende door Marja Kamsma, lid van het College van Bestuur (CvB).

Buurtbewoners van de Onderwijsboulevard waren maandag uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de opening van de tuin. De oude, verwilderde tuin was voor de flatbewoners in de buurt een doorn in het oog. Nu is de tuin opnieuw beplant en ingericht. Deze zomer is er een verbindingsbrug aangelegd van het terras bij de kantine naar het grasveld en het oude meubilair is opgeknapt. Ook is er nu tot aan het water in de gehele tuin Wifi.

openingtuin2-max

Eigen invulling
De drie dakterrassen hebben een eigen invulling gekregen. Zo kunnen studenten en docenten van de technische opleidingen op één terras experimenten opstellen en uitvoeren.  Het tweede terras is een pauzeruimte waar iedereen elkaar kan ontmoeten, met de ‘verbindingsbrug’ die de tuin en het terras aan elkaar verbinden. Het derde terras bij het Grand Café heeft een besloten karakter met ruimte voor bezinning, gesprekken en feestelijkheden.

daktuinbrug-max

De ontwerpen voor de onderwijstuin zijn gemaakt door studenten van de HAS Hogeschool en studenten van de Academie voor Bouw & Infra in samenwerking met architecten van Buro Lubbers.