Wie wordt Lector van het Jaar?

Welke lector heeft het meest bijgedragen aan de ontwikkeling van studenten? Welke lector mag zich een jaar lang Lector van het Jaar noemen? Nomineren kan tot 25 september.

Zoals elk jaar zoeken het Interstedelijk Sudenten Overleg (ISO) en ScienceGuide een lector die voor het hbo en zijn studenten van bijzondere betekenis genoemd mag worden. Als inspirator, als boegbeeld en als aanjager van kwaliteit en inzet. Vorig jaar was de winnaar Marco Snoek van de HvA, vanwege zijn bijzondere impact – samen met zijn pabo-studenten – op het succes van de ‘Obama Summit’ in Amsterdam en de Lerarenagenda van minister Bussemaker.

Talentbevordering
Dit jaar staat uitdaging van studenten en de daarmee samenhangende talentbevordering centraal. Welke lector is op dat aspect een voorbeeld voor de anderen, zowel binnen het corps van lectoren als binnen de hogeschoolgemeenschap als geheel? Waar blijkt dit uit, wat zijn de resultaten daarbij en hoe worden de studenten geïnspireerd het beste van zichzelf als aankomende professional te ontdekken en te geven?

Een voordracht kan worden ingediend voor donderdag 25 september via iso@iso.nl. De jury van ISO, Sirius en ScienceGuide zal zich dan buigen over de voorgedragen namen en de genomineerden bekend maken. De huldiging is op 2 oktober tijdens de Summit Excellentie in de RAI in Amsterdam.

Avans
Welke lector zal Avans naar voren schuiven? Hessel Abbink Spaink die zich ingezet heeft voor duurzaamheid in de financiële sector? Jos Gunsing die samen met studenten heeft gewerkt aan exoskeletten of Emile Quanjel die zich inzet voor een andere kijk op de bouw? Alle Avanslectoren vind je hier.