SBRM’er wint 3.000 euro voor scriptie

Kallaya van Kessel, net-afgestudeerd aan Small Business & Retail Management in Den Bosch heeft de VEDIS Retail Scriptieprijs gewonnen. Aan de prijs voor het beste retail-gerelateerde afstudeerwerk is een bedrag van 3.000 euro verbonden.

Kallaya deed onderzoek naar de winkelleegstand van de Voorstraat in Vianen. De leegstand is daar de afgelopen jaren flink toegenomen. De jury selecteerde de Avansstudent als winnaar vanwege de originele en ondernemende wijze waarop ze het thema leegstand analyseert.

Praktische aanbevelingen
Volgens de jury onderbouwt ze met kwalitatief en kwantitatief onderzoek hoe de aantrekkelijkheid van een winkel- en leefgebied kan worden vergroot. ‘De scriptie geeft bovendien praktische aanbevelingen over de wijze waarop betrokken partijen samen de aanbevelingen kunnen implementeren’, aldus de jury.

Met lef geschreven
Daarnaast roemt de jury de toepasbaarheid van de afstudeerscriptie. ‘De gebruikte methode kan ook nog eens eenvoudig worden toegepast in verschillende winkelgebieden. Het werk van Van Kessel is met lef geschreven, zeer relevant, actueel, onderhoudend en toegankelijk.’

VEDIS Retail Scriptieprijs
VEDIS organiseert in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en NIMA de Retail Scriptieprijs 2014. Studenten van een retail-gerelateerde opleiding op het hbo of de universiteit maken kans op de prijs. Bij de beoordeling wordt gekeken naar originaliteit, innovativiteit, analytisch vermogen en praktische relevantie voor de retail.

Naast de Avansstudent waren Maarten Hazeu en Veronika Snijders van de Nyenrode Business Universiteit en Jorrieke Buis en Marsha van Wort van TMO Fashion Business School genomineerd.