Avans in actie voor Nepal; directeur ATGM in rampgebied

Tegelijk met de landelijke actiedag ‘Nederland helpt Nepal’, start vandaag een actie bij Avans. Op alle Avanslocaties komen inzamelpunten om geld en of goederen te doneren.

Bij de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) in Breda is de aardbeving in Nepal het gesprek van de dag. Paul van Hal, directeur van de academie, was op het moment van de aardbeving in Nepal. Hij is ongedeerd en probeert momenteel de hoofdstad Kathmandu te bereiken.

‘We hoorden gelukkig al snel dat het goed met hem ging’, vertelt Anja de Heus van het academiebureau. ‘Maar waar hij zich bevond of hoe het ging wisten we niet.’ Via de dochter van Van Hal ontvangen ze updates van de directeur. Veel contact is er niet mogelijk.

Zes dagen lopen
‘We hebben vandaag weer kort contact gehad’, schrijft zijn dochter in een mail. ‘Ze hebben zware dagen gehad door de sneeuw over de Larkya pass. Nu zijn ze in iets veiliger gebied aangekomen. Veel paden zijn verwoest dus het gaat allemaal langzaam. Ze hebben net aangegeven dat ze hun vlucht proberen te vervroegen. Maar sowieso moeten ze eerst zes dagen naar Pokhara lopen en vanuit daar de bus proberen te nemen richting Kathmandu. Het einde is dus nog niet in zicht, maar het gaat goed met ze. Ze hebben voedsel en door middel van zuiveringstabletten ook water.’

helpnepal-maxmax

Actie voor familie docent
Avansdocent Desiree America heeft familie in het dorpje Taji Gaun, op drieduizend meter hoogte. Het dorp ligt in het gebied Lamjung, dat midden in het epicentrum ligt. Haar nicht is arts in Kathmandu en is ter plaatse in het dorp van haar familie. Desiree roept alle Avanscollega’s op om hulpgoederen en geld in te zamelen om het dorp van haar familie te helpen.

Inzamelpunten op alle locaties
Er is in Nepal dringend behoefte aan winterjacks, tenten, slaapzakken, slaapmatjes en dekens. De Heus: ‘Uiteraard willen wij als ATGM aansluiten bij deze actie. Er zal een inzamelpunt komen voor deze goederen in de hal van elk Avansgebouw. Heb je geen goederen beschikbaar of geen tijd om deze aan te schaffen? Geen probleem, dat doen we graag voor je! Je kunt daarom ook geld doneren bij de inzamelpunten. Desiree zal er voor zorgen dat dit geld direct wordt ingezet om hulpgoederen te kopen en het vervoer van deze goederen naar Taji Gaun te financieren.’

Microsoft Word - Affiche - TEKENEN VOOR NEPAL.docx

Tekenworkshop
Vrijdag 8 mei zamelt Désirée America geld in met een tekenworkshop. Samen met collega’s en studenten wil ze en grote mandala tekenen. Deelname kost 12 euro en de opbrengst gaat naar Nepal. Aanmelden kan via praktijkmariannegeerts@gmail.com.

Eva

Geweldig initiatief! Ik hoop dat veel studenten gehoor geven aan de oproep en de inwoners van Nepal te hulp schieten.

2015-05-04 15:31:10

Margriet en Harry ter Linden

Wij doneren per bank op nummer van Désiree 1 ( één ) kompleet slaappakket !

2015-05-02 07:32:09