Sofie van der Vleuten Avansdocent van het Jaar 2015!

sofievandervleutendocentvhjaar2-max Sofie van der Vleuten is verkozen tot Avansdocent van het Jaar 2015. Ze kreeg de meeste stemmen van docenten en studenten tijdens de verkiezing van Avans in samenwerking met Punt.

Tijdens de diploma-uitreiking op het Hervenplein woensdag in Den Bosch, werd de docent van de Academie voor Sociale Studies verrast met een beker en een toespraak van de directie. ‘Ik word hier heel verlegen van!’, vertelt de kersverse Avansdocent van het Jaar. ‘Het is heel gaaf om deze prijs namens studenten te krijgen. Ze zeggen allemaal zulke lieve dingen.’
sofievandervleutendocentvhjaar-max2

Gefeliciteerd!
Collega’s en studenten zijn trots op de winst van Van der Vleuten. In onderstaande video feliciteren ze hun collega en docent.

‘Sofie is een docent uit duizenden’, aldus eerstejaarsstudent Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) Merethé Grispen. ‘Ze is een docent met charisma die met hart en ziel voor de klas staat en enorm enthousiast en gemotiveerd is om het beste uit haar klas te halen.’

Bossche docenten populair
Via de Facebookpagina van Avans konden studenten de afgelopen weken stemmen op hun favoriete docent. In totaal is er 1.313 keer gestemd. Bossche docenten doen het in navolging van vorig jaar ook dit studiejaar weer beter dan de Bredase en Tilburgse collega’s. Drie van de vijf genomineerden geven les in Den Bosch, zo blijkt uit de top 5:

sofievandervleutendocentvhjaar-max
  1. Sofie van der Vleuten, Academie voor Sociale Studies Den Bosch (493 stemmen)
  2. Ronald Venn, Academie voor Ondernemerschap Marketing en Innovatie Den Bosch (289 stemmen)
  3. Marise Khemissi, Academie voor Algemeen Financieel Management Breda (239 stemmen)
  4. Harold Tiesing, Academie voor Communicatie en User-Experience Breda (195 stemmen)
  5. Lara de Hoogd, Academie voor Ondernemerschap Marketing en Innovatie Den Bosch (97 stemmen)

Eerdere winnaars
Vorig jaar won Corry Derks, docent HBO-Verpleegkunde de titel, in 2013 Pabodocent sleepte Suzan van Brussel de titel binnen en in 2012 won Paul van ‘t Hullenaar, docent Communication & Multimedia Design in Breda.

Lisette van Leeuwen

Marise, je staat in de top 3! Gefeliciteerd!!!

2015-07-08 17:09:56