Avans Open Huis, waarom moet je daar bij zijn?

Avans wil laten zien wat de hogeschool in huis heeft. Op zaterdag 14 november is er daarom een Open Huis van Avans in Breda. Buurtbewoners, ouders van studenten, vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, iedereen is welkom. De leukste colleges, workshops en andere activiteiten op een rijtje.

College van hockey- international Lidewij Welten
Nederlands hockey-international en Avansstudent Lidewij Welten legt samen met Avansdocent Yvonne Janssen de parallel tussen ambitie, motivatie en het behalen van doelen in topsport met die doelen in studie, werk of privé.

De kansen en bedreigingen van robots
De toenemende integratie van robots in onze samenleving heeft verregaande gevolgen. Hierover spreekt lector Jos Gunsing tijdens zijn masterclass Robots in aantocht. Daarnaast kun je de klimrobots aan het werk zien die studenten Mechatronica gemaakt hebben. Bij het GET-Lab, het laboratorium voor Gezondheid en Technologie, kun je kennismaken met zorgrobots Paro en Zora.

Kluun en Oubelkas
Kluun en Joseph Oubelkas zijn beiden oud-Avansstudent en schrijvers van bestsellers. Tijdens het Open Huis blikken zij terug op hun schooltijd en dragen ze voor uit eigen werk.

Sense of smell
Ervaar zelf de laatste minuten van Prinses Diana of John F. Kennedy. Sense of Smell is een co-creatieproject van docenten en studenten Communication & Multimedia Design en is te zien geweest in diverse internationale musea.

Rosse buurt
In een pop-up rosse buurt geven net-afgestudeerden van Sociale Studies en de Juridische Hogeschool een college over de huidige situatie van legale prostitutie.

Groen, groener, groenst
Avans vindt duurzaamheid belangrijk. Tijdens het Open Huis kun je een prototype van een boom met zonneceltechnologie bekijken. Verder geeft de Pabo uitleg over onderwijs met biobased grondstoffen en geven afstudeerstudenten hun visie op een schone toekomst door de biobased economy.

Voetjes van de vloer
Net als bij het Open Huis, Den Bosch zal The Kik de dag afsluiten met een optreden. In deze succesvolle Nederlandstalige band zit oud-Avansstudent Ries Doms achter de drums.

Kijk op openhuis.avans.nl voor meer informatie en aanmelden.