Oud-Avansstudent tegen Rutte: ‘Student in bestuur hogeschool’

ShaghayeghMolawiRutteFotoTwitterhszeeland-maxEr zou een student plaats moeten nemen in het bestuur van hogescholen. Oud-student van de Juridische Hogeschool Shaghayegh Molawi ging met deze boodschap in gesprek met premier Mark Rutte.

De oud-student van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys stond donderdag tijdens een feestje ter gelegenheid van het 40 jarig bestaan van de Vereniging Hogescholen naast de premier op het podium.

Eigen ervaring
Het voormalig lid van de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) vond het ontzettend leuk dat ze in gesprek kon met de premier. Ze denkt dat een student in het college van grote toegevoegde waarde zou zijn voor iedere hogeschool. ‘Ik heb zelf als voormalig actieve student kunnen ervaren wat de stem van een student kan betekenen voor een hogeschool. Studenten in het hoger onderwijs kunnen op vele manieren hun stem laten horen, maar ik denk dat we daar verder in kunnen.’

ShaghayeghMolawiRutte-max

‘Afhankelijk van hogeschool’
Rutte vind het geen slecht idee, maar denkt dat het afhankelijk is van de hogeschool. ‘Hij vindt dat er ook een student moet zijn die dit kan en wil. Ik heb daarop gezegd dat er in elke hogeschool meer dan één student is die deze rol vast op zich zou willen nemen’, zegt Shaghayegh.

Boek 40 jaar hbo
Samen met een onderzoeker van de Hogeschool Zeeland en een docent van Hanzehogeschool mocht de net afgestudeerde Avansstudent het boek ‘Dutch professionals’ in ontvangst nemen. Het boek schetst een beeld van de ontwikkelingen in het hbo de afgelopen 40 jaar.

Student

Geen goed idee. Het lijkt me juist verstandiger om iemand van het bestuur en RvT in de medezeggenschapsraad te hebben. Zo krijgen ze meerdere invalshoeken van studenten te horen, ipv dat 1 iemand zijn/haar eigen wensen probeert door te drukken.

2015-11-09 13:20:47