SBRM-student 2e bij Retail Scriptieprijs

richardkievit-max
Richard Kievit, net-afgestudeerd aan de opleiding Small Business & Retail Management in Den Bosch, is op een gedeelde tweede plek geëindigd bij de
 VEDIS Retail Scriptieprijs. De hoofdprijs ging naar Colin Jansen van de TU Delft voor zijn scriptie over de integratie van on- en offline retail.

‘Het is jammer, maar eerlijk gezegd had ik het ook niet verwacht te winnen’, vertelt Richard. ‘De nominatie was al heel mooi en het was een leuke en interessante middag. De jury vond mijn scriptie erg goed, zeker voor een hbo’er tussen al die WO’ers.’

Zelfstandige ondernemers
Het onderzoek van Richard richt zich op zelfstandige ondernemers en franchisenemers van kleinere ketens in de supermarktbranche. Zij hebben online veel concurrentie van grotere organisaties. ‘Uiteindelijk zullen ook zij moeten inspelen op de nieuwe e-commerce ontwikkelingen door een goede online strategie te formuleren. Dat is lastig omdat er allerei factoren zijn die het voor zelfstandigen bemoeilijkt. Daardoor ontstaan veel vragen, twijfels en onzekerheden. Die heb ik zoveel als mogelijk weten weg te nemen in mijn scriptie’, vertelt Richard.

3.000 euro
Retail platform Vedis organiseert in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en NIMA de VEDIS Retail Scriptieprijs 2015. Studenten van een aan retail gerelateerde opleiding maakten kans op de prijs van 3.000 euro. Vorig jaar won Avansstudent Kallaya van Kessel de prijs met haar scriptie over winkelleegstand.