Vestiging Avans in Oss? Wethouder is ‘erg voorbarig’

Een vestiging van Avans in Oss is volgens de plaatselijke wethouder Frank Brok ‘veelbelovend en kansrijk’, zo meldt Dtv Oss. Avans weet van niets.

De wethouder liet zich dinsdagavond tijdens een kerstborrel ontvallen dat de komst van Avans naar de Brabantse stad ‘veelbelovend en kansrijk’ is. Oss werkt al samen met de HAS Hogeschool en Avans maar heeft al jaren de wens om een vestiging van de hogeschool in de stad te krijgen.

Rüpp weet van niks
Voorzitter van het College van Bestuur Paul Rüpp vertelt aan de lokale nieuwssite Dtv Oss absoluut niet te weten waar wethouder Den Brok zich op baseert. ‘Wellicht heeft hij ergens een klok horen luiden, maar wij moeten de klepel naar hem toe gaan brengen’, zegt Rüpp. ‘Zijn uitspraken lijken me heel erg voorbarig. We zijn weliswaar bezig met ROC de Leijgraaf en het Koning Willem 1 College met Associated Degrees, maar dat is heel prematuur en zéker niet binnen een jaar.’

Geen dependance
Er zou volgens de bestuursvoorzitter wel gesproken zijn over praktijk- en werkplekken voor studenten. Maar een dependance? ‘Nee, dat zeker niet. We blijven in Den Bosch, daar zitten we goed.’

Avans is gewild
Veel steden zien graag dat een HBO-instelling zich vestigt in de stad. Onlangs sprak de Jongerenraad Roosendaal haar wens uit voor de komt van Avans. ‘Alle jongeren van 17 en 18 jaar moeten Roosendaal uit om te studeren, de meeste komen niet meer terug’, aldus de voorzitter van de jongerenraad.