Studenten missen tentamens door treinstoring, examencommissies in beraad

Er is donderdag geen treinverkeer mogelijk tussen Tilburg en Den Bosch vanwege een kapotte bovenleiding. Veel Avansstudenten zitten midden in hun tentamenweek en misten daardoor hun tentamen. Wie een tentamen mist, mag dat van Avans niet automatisch herkansen.

De examencommissies van Avans bepalen of studenten die door de vertraging vanochtend hun tentamen misten een nieuwe kans krijgen. Normaal gesproken krijgen studenten die buiten hun schuld een tentamen missen geen nieuwe kans. Studenten die vanwege de storing te laat zijn, wordt aangeraden zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de examencommissie. Wie wel op tijd bij Avans kon zijn, heeft zijn tentamen gewoon kunnen maken. Voor zover bekend zijn er geen tentamens afgelast.

Storing duurt nog hele dag
Het kan nog wel even duren voordat het treinverkeer van en naar Den Bosch weer hersteld is. ‘We moeten die bovenleiding heel snel gaan repareren, maar dat kan best even duren. We weten ook nog niet om hoeveel meter bovenleiding het gaat’, zegt ProRail tegen Omroep Brabant. De problemen tussen Tilburg en Den Bosch houden nog tot donderdagavond 22.00 uur aan. De treinen tussen Den Bosch en Eindhoven gaan om 15.30 uur weer rijden. Richting Oss – Nijmegen – Zwolle rijden inmiddels weer een aantal treinen. Er zijn bussen ingezet, maar de wachtrij daarvoor is erg lang.

Puck

Dan had je maar een trein eerder moeten pakken. Maar als het openbaar vervoer helemaal niet rijdt... dan is er echt sprake van overmacht. Ik hoop voor deze studenten dat Avans coulant is.

2016-01-21 20:09:04

Puck

Ik vind dit ook vreemd. Niet alle studenten hebben de mogelijkheid om op kamers te gaan. Bovendien wil niet iedereen dat. Als je nu te laat bent omdat je trein een uur vertraging had, dan verdien je wat mij betreft inderdaad geen extra kans.

2016-01-21 20:06:25

Jan

Bedroevend hoor, deze tot nu toe starre opstelling van Avans. Studenten moeten zich altijd maar flexibel opstellen en zich af en toe in moeilijke bochten wringen. Het zou Avans sieren de gedupeerde studenten vandaag tegemoet te komen!

2016-01-21 11:40:25