Kunstprijzen verdeeld onder afgestudeerden AKV|St.Joost Breda

Tijdens de eindexamenceremonie van AKV|St.Joost in Breda vielen kunstcollectief 6in1 en student Ruben Mols (foto) in de prijzen. 6in1 mag een jaar lang gebruikmaken van een gratis atelier en Ruben ontving de St. Joostpenning.

Kunstenaarscollectief 6in1 bestaat uit Ilja Kramer, Dion Tromp, Koen van Dommelen, Kim Spieringhs, Francien van Cappelle en Minke Hoijtema, zes net-afgestudeerden Ruimtelijk Ontwerp. Zij mogen een jaar lang gebruikmaken van een gastatelier bij Electron om hun beroepspraktijk verdere invulling te geven.

Expo Breda 3
Het afstudeerwerk ‘If We Speak’ van winnende studenten Francien van Cappelle en Ilja Kramer

St. Joostpenning
Ruben Mols, student Beeldende Kunst, won de jaarlijks uitgereikte St. Joostpenning. Naast de bronzen penning mocht hij ook een geldbedrag van 2500 euro in ontvangst nemen. Ruben wist hiermee zes genomineerden achter zich te laten.

De jury was vol lof over zijn afstudeerwerk. ‘De beweeglijke en associatieve geest van de maker komt binnen de complexe installatie buitengewoon goed tot uitdrukking.’ Ook waren de juryleden onder de indruk van de ‘eigenheid van de maker en de gretigheid waarmee hij dat tentoon stelt.’

Foto door Jesse Huiskamp

Launch
Het werk van 6in1, Ruben Mols en alle andere geslaagde kunststudenten in zowel Breda als in Den Bosch is te zien tijdens de eindexpositie Launch. De tentoonstellingen zijn gratis toegankelijk en te bezoeken van 2 t/m 6 juli.

Eerder werden twee Bossche studenten al met een kunstprijs beloond.

Pablo Picasso

Kunst hoeft niet altijd door iedereen begrepen te worden. Het is een subjectieve impressie van de kunstenaar. Ik neem aan dat de bovenstaande kunstenaars dat goed hebben kunnen uitleggen aan de jury anders hadden zij deze prijzen niet gewonnen.

2016-07-04 10:30:25

k.

Als je het mij vraagt steekt de vingerverftekening van m'n kleine neefje hier zelfs nog bovenuit.

2016-07-02 19:10:19

Joep

Dus daar gaat mijn schoolgeld heen, niet een beter lokaal, andere tafels en misschien blik en vegers, maar een geldsommetje voor een ander. Weet ik mijn plek ook weer!

2016-07-01 20:56:20