AMIB ingetrokken op het Stationsplein Den Bosch, maar voor hoelang?

stationsplein-1920Vanaf begin september is de Academie voor Marketing en International Business (AMIB) ingetrokken in de nieuwste huurlocatie van Avans op het Stationsplein 50 in Den Bosch. Deze zomer is er druk verbouwd om het gebouw klaar te krijgen voor het onderwijs. Maar nog niet alles is af.

De verhuizing van de academie moest plaats maken voor de renovatie van de Onderwijsboulevard 215, nieuwe projecten zoals het Avans Innovative Lab en de groei van andere academies.

stationspleinwerkplekken-1920
De medewerkers van AMIB leven vooralsnog uit verhuisdozen. In grote delen van het gebouw wordt nog verbouwd en de derde verdieping is tot en met december bezet door verzekeraar AllSecure. Vaste werkplekken zijn er alleen voor het academie servicepunt. Werkplekken voor docenten worden gecreëerd, dus het is behelpen met de werkplekken die er al wel zijn.

stationspleinbouw-1920
Wachten op nieuwbouw

Onzekerheid heerst er onder medewerkers en studenten over de termijn waarop AMIB op deze locatie blijft zitten. Uiteindelijk moet de academie weer terug naar de Onderwijsboulevard. Maar daar is pas plek als de nog onzekere nieuwbouw op de locatie van de kunstacademie is gerealiseerd. Daarnaast is de locatie van het Stationsplein uiteindelijk bestemd voor het nieuw op te richten Regional Associate degree College (RAC) van Avans. Dat zou vanaf volgend studiejaar van start moeten.

“Hoe druk wordt het hier als het RAC eenmaal loopt?”
Ook voor AMIB-directeur Eric Pardon is de situatie op dit moment nog onduidelijk. “Ik ga er van uit dat we hier een jaar of vier kunnen zitten. Als wij hier samen met studenten van het RAC zitten, hoeft dat elkaar niet te bijten. Het kan elkaar juist aanvullen. Maar hoe druk wordt het hier als het RAC eenmaal loopt?”

stationspleincollegezaal-1920
Goede sfeer

Weg van de Onderwijsboulevard heeft, naast de nadelen -gebrek aan stopcontacten, Xplora moet nog gebouwd worden en is er nog geen echte collegezaal ingericht waardoor studenten geen tafeltjes hebben om te schrijven- ook zo zijn voordelen. De locatie en de sfeer vindt eerstejaarsstudent International Business & Languages Joram Vos grote pluspunten. “Je zit hier met een kleiner clubje mensen, daardoor is er wel een gezellig sfeertje.” Druk is het volgens hem nu al. “Afgelopen week zaten alle werkplekken hier al vol. Dus toen zijn we maar in een klaslokaal gaan zitten.”

stationpleinlocatie-1920

Op zoek naar het Stationplein 50? Je vindt het gebouw vlak naast de bushalte van het Centraal Station Den Bosch.