Wat je moet weten aan het begin van je Avansstudie

Met 54 hbo-opleidingen in drie steden, is Avans na Fontys de grootste hogeschool van Brabant. Wist je dat er jaarlijk 5.2 miljoen meter aan toiletpapier doorheen gaat? Of dat er 51 miljoen euro inkomsten zijn uit het collegegeld? De cijfers op een rij:

(Klik om te vergroten)

Avansincijfers2016

Wat je verder moet weten:

• Parkeren op de hoofdlocaties van Avans mag niet als student.
  • Avans is vorig studiejaar uitgeroepen tot de beste grote hogeschool van Nederland. De Bredase opleidingen scoren daarbij minder dan de Bossche varianten.
  • De hoofdlocatie in Den Bosch ondergaat op dit moment een grote renovatie.
  • Het bindend studieadvies in het tweede jaar is door Avans ingetrokken. Daardoor hoef je je propedeuse niet meer binnen twee jaar te halen, als je de norm van 52 studiepunten in je propedeusejaar maar haalt.
  • Lunchen? Tussen 12.00 en 13.00 uur is het op alle locaties erg druk.
  • De bussen naar Avans in Breda zitten vaak overvol. Het kan zijn dat je er niet meer in past.
  • In de kantine, Xplora, het Grand Café en andere plekken in Avans kun je niet contant betalen. Pinnen of betalen met je Avanspas kan wel.
  • Heb je persoonlijke omstandigheden waar je studie onder leidt? Geef die dan aan bij een decaan.
  • Xplora is niet alleen handig om een boek te lenen. Heb je een goede camera of andere AV-apparatuur nodig? Vraag ernaar.
  • Stilte nodig voor bezinning of gebed? Avans beschikt in Den Bosch en Breda over een stilteruimte.