Koffiepraat week 3: toetsen, toetsen, toetsen en sneeuw

illustratie: Julika RunowWaar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk; een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

toetstijdwekker9gag-483

Toetsweek
De derde week van 2017 staat volledig in het teken van toetsen. Docenten hebben het druk met saai nakijkwerk. Hou het weer goed in de gaten, vanwege verwachte vorst zal de NS niet altijd betrouwbaar genoeg zijn om je op tijd in het toetslokaal af te leveren. En Avans houdt geen rekening met vertragingen.

Nieuw magazine
Een nieuw Punt Magazine verschijnt donderdag in de bakken. Belangrijkste onderwerpen: studeren met een functiebeperking, verschillende typen huisgenoten en hoe Den Bosch een echte studentstad gaat worden.

Digitale veiligheid
Hoe kun je met digitale technologie je weerbaarheid in onze open samenleving vergroten? Avanslector Ben Kokkeler heeft er wel wat ideeën over en licht die toe tijdens het Avans Open College op 18 januari.

NSE9gag-770
NSE 2017
Na een paar maanden zonder nieuws over de Nationale Studenten Enquête (NSE) wordt vanaf deze week weer aan je gevraagd om de NSE 2017 in te vullen. Bereid je maar voor op bakken aan e-mailverzoekjes of je a.u.b. de enquête in wil vullen inclusief spetterend filmpje van Avansvoorzitter Paul Rüpp. Als je geen genoeg kunt krijgen van het invullen van enquêtes, kun je altijd nog de Punt-enquête invullen voor onze special ‘Geheim’.

Waar hadden we het vorige week over?

avanskatbreda-1920
Een kitten die de studentenharten steelt in Breda.

receptieDenBoschPino_PeterHavekes

Een vogelkooi in Den Bosch die veel creativiteit naar boven brengt.

cobexcollegevanberoepvoordeexamenskimbell-1920

Een uitspraak waardoor de afstudeerregels moeten worden verduidelijkt voor studenten met o.a. dyslexie.

Foto: Flickr/Shirley de Jong https://flic.kr/p/nEsmkU

En een verkiezingsidee van D66, die wil dat studenten de hele week gratis mogen reizen.