Koffiepraat week 6: koffiegigant verhuist en studenten zijn weer thuis

starbucks-breda-nieuw-1920Waar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk, een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

Koffiegigant verhuist
Starbucks van de Hogeschoollaan verhuist maandag van het Grand Café naast de ruimte van de copyshop. Dan hoef je niet meer zo ver te lopen vanuit de kantine. Om dit heugelijke feit te vieren en een zwier te geven aan de clientèle, krijg je de hele week 40 procent korting.

Studentenkamerfeestje
Klaar voor Stukafest 2017? Donderdag gaat het studentenkamerfestival los in Tilburg. Wij helpen je deze week met een handig overzicht van de niet te missen optredens.

Studenten weer thuis in Heusdenhout en Brabantpark
Voor een tweede keer werken studenten van Sociale Studies en Gezondheidszorg samen met professionals en bewoners in de Bredase wijken Heusdenhout en Brabantpark in het project Thuis in de Wijk. Studenten krijgen les in de wijk en gaan aan de slag met de dagelijkse praktijk. Het project bracht vorig jaar de twee Avansstudenten van het Jaar voort, die zich inzetten voor vluchtelingen.

Fijne week!

Vorige week hadden we het over:

Onderwijsboulevard215NoodgebouwnoodlokaalDenbosch2-1920

150 studenten die niet netjes hun collegegeld betaalden, zijn uitgeschreven door Avans.

illustratie: Julika Runow

Zieken, zwangeren en gehandicapten mogen voortaan per studiepunt betalen. Helaas doen weinig onderwijsinstellingen mee met de proef.

Intro 1920

6.724 studenten startte er dit studiejaar bij Avans. 441 meer dan het jaar ervoor