Koffiepraat week 24: leven met een hijab en begroting 2018

Waar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk, een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

Leven met een nikab
Hoe is het om een nikab te dragen? “In Nederland wordt het niet opgelegd, waarom zou je ervoor kiezen?” Een student van AKV|St.Joost droeg voor haar afstudeerproject Under the Veil; The different sides of the Hijab zeven dagen een hijab om het zelf te ervaren.

Extra AMR vergadering
In een extra ingelaste vergadering van de Avans Medezeggenschapsraad beslist de raad of ze instemt met de planningsbrief. Dit wordt beschouwd als de belangrijkste voorloper op de begroting 2018.

Onderzoek naar stalking
Het lectoraat Veiligheid in Afhankelijkheidsrelaties deed onderzoek naar de begeleiding van slachtoffers en daders van stalking. Hoe worden daders en slachtoffers begeleid en hoe schatten zij dreiging in? De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd tijdens een symposium op 15 juni.

Fijne week!

Vorige week hadden we het over:

Lijfstraffen, in Ghana zijn ze nog heel normaal. Pabostudenten proberen daar verandering in te brengen.

Het veiligheidsbewustzijn, dat is bij Avans “over het algemeen heel laag”