Paul Rüpp koninklijk onderscheiden

Bron: iAvans

Paul Rüpp kreeg gisteren tijdens zijn afscheid een Koninklijke onderscheiding voor het werk dat hij verrichtte voor Avans Hogeschool en voor zijn maatschappelijke betrokkenheid. Hij kreeg de eremedaille opgesteld door de burgemeester van zijn woonplaats Uden.

Burgemeester Henk Hellegers overhandigde Paul Rüpp de onderscheiding en maakte hem Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Nadat Rüpp in 2009 voorzitter werd van Avans, stond de hogeschool negen jaar op rij op nummer één van de beste grote hogescholen in de landelijke rankings van de HBO Keuzegids en Elsevier Beste Studies.

Ook groeide het aantal studenten in die tijd van 17.000 naar 37.000, was de oud-voorzitter initiatiefnemer bij de opzet van de Academie voor Deeltijd en was hij de stuwende kracht achter de ontwikkeling van de Associate degree-opleidingen in Den Bosch en Roosendaal. Tevens was hij bestuurslid bij de Vereniging Hogescholen, zette hij zich in voor het concept Leven Lang Ontwikkelen, adviseerde hij het Ministerie van Onderwijs over flexibel hoger onderwijs in deeltijd en leverde hij een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de masteropleidingen van hogescholen.

Voor zijn werkzaamheden voor Avans was Rüpp zes jaar lid van de Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant en plaatsvervangend Commissaris van de Koningin. Ook was hij voorzitter van zijn voetbalvereniging UDI’19 en voorzitter van het Jheronimus Bosch Research and Conservation Project. Binnen het CDA vervulde hij diverse functies en op het gebied van cultuur en media vervulde hij verschillende vrijwilligers- en bestuursfuncties.

Punt sprak met de Paul Rüpp over zijn vertrek én legde hem het vuur aan de schenen in de snelle vragenronde.