Deze gedreven Avansstudenten maken kans op de titel Student van het Jaar 2018

De genomineerden voor de titel Student van het Jaar 2018 zijn bekend. Maak kennis met: Christel Verbogt, Ali Cakmak, Fennika Huijben, Timo van Belkum en Maud van der Weegen!

Christel Verbogt

De Deeltijd Communicatiestudent Christel draagt de nickname ‘Power on Wheels‘.  Ze zet zich vol energie en overtuiging in voor mensen met een ‘beperking’. Al komt het woord ‘beperking’ overigens niet in haar woordenboek voor: “Broken crayons still color” en “niet denken in beperkingen, maar in kansen en mogelijkheden; het is vaak het stigma en het onbegrip dat mensen met een ‘beperking’ echt beperkt”. En anders blogt en vlogt ze, geeft ze interviews, doet ze mee aan de ‘Mis(s) Verkiezing’, zet ze zich als ambassadeur in voor diverse stichtingen en werkt ze keihard voor Zorgkaart Nederland.

Ali Cakmak

Ali, student Bestuurskunde in Den Bosch, is medeoprichter van het taalcafé in de gemeente Maas en Peel waardoor talloze mensen de mogelijkheid krijgen om Nederlands te leren. Daarnaast heeft hij zich de laatste jaren beziggehouden met het oprichten van een jeugdbibliotheek in Noord-Syrië. Voor zijn buurtgenoten is hij een vast aanspreekpunt bij wie iedereen terecht kan met zijn of haar problemen. En alsof dat nog niet genoeg is, is Ali ook actief voor de SP in Venlo en heeft hij verschillende acties opgezet om de buurt de veranderen.

Fennika Huijben

De Bredase student Mechatronica is één van de vier vrouwen in het tweede jaar. Ze wordt gezien als ‘de grote zus’ van de opleiding: ze zorgt voor sfeer, een lach, een luisterend oor en nog veel meer. Ze helpt veel studenten bijvoorbeeld herinneren aan deadlines en staat klaar om vragen te beantwoorden. Dat niet alleen, ze is ook student-assistent en actief voor de opleidingscommissie waarbij ze de opleiding helpt verbeteren. Fennika helpt ook bij het organiseren van verschillende activiteiten zoals de open dag en de introductiedag voor eerstejaarsstudenten.

Timo van Belkum

De student Commerciële Economie is bij velen binnen Avans ook bekend als dj TimoV, een graag geziene gast bij onder andere Studance feesten en het hbo intro festival. De bescheiden en vriendelijke dj draait, naast zijn drukke studie, vrijwillig voor evenementen voor onder andere KWF en bijeenkomsten voor wielrenners en sponsors voor de Alphe d’Huze. Ondanks zijn goed lopende dj-carrière blijft hij met beide benen op de grond staan. Timo gaat elke vrijdag langs bij ouderen om hen aandacht te geven en huishoudelijke activiteiten te verrichten én heeft hij een eigen (duurzame) onderneming. Dit doet hij omdat hij het enorm belangrijk vindt om mensen met elkaar verenigen.

Maud van der Weegen

De student Elektrotechniek wordt binnen haar opleiding gezien als een echte ambassadeur. Maud nam deel aan een panel over ‘vrouwen in de techniek’ tijdens een publieke discussie van het World Class Maintenance Congres. Ze zet nét dat stapje extra door bijles te geven aan haar medestudenten, zowel van haar eigen klas als die van andere klassen. Ze is actief binnen diverse commissies en draagt bij aan de accreditatie van Elektrotechniek. En; ondertussen haalt ze ook goede cijfers.Winnaar
Punt organiseert voor het derde jaar op rij de Student van het Jaarverkiezing Een onafhankelijke jury buigt zich over de vijf genomineerden en beslist wie de winnaar van deze eervolle titel wordt. De jury bestaat uit Emy, de winnaar van de verkiezing van vorig jaar, onze eigen columnist Stefan van Teeffelen en Jacomine Ravensbergen, lid van het College van Bestuur.

Fleur

ik stem op Fennika Huijben