Nominaties Avans Onderwijsinnovatieprijs bekend

Ieder jaar reikt Avans op de Onderwijsdag de Innovatieprijs uit. De prijs onderging dit jaar een kleine naamsverandering en heet nu: Onderwijsinnovatieprijs. De vijf genomineerden zijn bekend.

Ondernemerslab & Waslab
Het Ondernemerslab van de Academie voor Marketing en Business Management faciliteert student-ondernemers. Individueel en als team. Het gaat om studenten met een eigen bedrijf die leren om hun bedrijf als kapstok te gebruiken bij het leerproces. Dit leerproces is een co-creatie tussen Avans en de student-ondernemers. Afspraak is dat het Ondernemerslab ook iets terugdoet voor het onderwijs. Het Waslab is daarvan een voorbeeld. Dat is een dag waarop studenten antwoord geven op de vragen van ondernemers.

Sense of Smell
Sense of Smell is een internationaal co-creatieproject van docenten en studenten. Een kruisbestuiving van onderzoek, techniek, communicatie en bedrijfsleven. Geur is het uitgangspunt van dit project. En het doel: komen tot vernieuwende inzichten, producten en diensten. Dit resulteerde in een boek, een congres en de Famous Deaths-installatie.

SPARK
SPARK is de eerste crossover van technologie en vernieuwing in de bebouwde omgeving in Nederland. De ideeën van SPARK maken de ruimtelijke omgeving duurzamer, veiliger en gezonder. Door kennis, testlabs, start-up’s en technologie aan elkaar te verbinden. In samenwerking met bedrijven, docenten en kenniskringleden bouwt SPARK thematisch kennis op door praktijk gericht onderzoek.

Student Development Program
De Academie voor Algemeen- en Financieel Management heeft binnen de studieloopbaanbegeleiding een nieuw programma ontwikkeld. Inzet is een professionele voorbereiding van studenten op hun stage, afstuderen en de start op de arbeidsmarkt. Belangrijke elementen zijn de aandacht voor soft skills, personal branding en persoonlijk leiderschap. Bewustwording van unieke kwaliteiten kan studenten helpen een goede start te maken op de arbeidsmarkt.

Verschil maken
De essentie van de minor Verschil maken van de Academie voor Sociale Studies Breda gaat over aandacht. Centraal staat de vraag wat aandacht is in de relatie tussen cliënt, professional en organisatie en hoe je deze partijen aandacht geeft. Daarom gaan studenten op zoek naar hun drijfveren in het werk, naar hun handelingsverlegenheid en naar hun blik op de wereld.

De genomineerden maken kans op een bedrag van 2.500 euro. Daarnaast maken ze kans op de Publieksprijs tevens van 2.500 euro. De prijzen worden op 16 april uitgereikt tijdens de Onderwijsdag in Tilburg. Vorig jaar ging de Vrijwilligersacademie van de Academie voor Sociale Studies Den Bosch met beide prijzen aan de haal.