Arlène Denissen nieuw lid College van Bestuur

Arlène Denissen

Arlène Denissen is door de Raad van Toezicht aangesteld als nieuw lid van het College van Bestuur. Dat heeft Avans in de zomervakantie bekendgemaakt. Per 1 oktober vormt Denissen samen met waarnemend voorzitter Jacomine Ravensbergen en interim-bestuurders Jan Bogerd en Frank van Hout het Avansbestuur.

Op dit moment is Denissen nog lid van het college van bestuur van Albeda, een opleidingsinstituut voor mbo en volwasseneneducatie in Rotterdam. Daarvoor werkte ze onder meer als directeur financiën bij Fontys en bestuurder bij Signum Onderwijs. Ook bekleedde ze verschillende management-, bestuurs- en directiefuncties op het brede vlak van bedrijfsvoering.

“Avans Hogeschool staat bekend als een ambitieuze organisatie waar de student centraal staat. Ik kijk er ontzettend naar uit om kennis te maken met de mensen van Avans, want zij maken de ambitie mogelijk!”, zegt Denissen over haar aanstelling. Ze krijgt in ieder geval de aandachtsgebieden digitalisering, financiën, huisvesting en Human Resource Management in haar portefeuille.

Denissen volgt Sarah Wilton-Wels op, die per 1 september start als voorzitter van het college van bestuur van de Hogeschool Rotterdam. Collegevoorzitter Philippe Raets van Avans is tijdelijk afwezig.