Blijf nomineren: Student van het Jaar 2018

Wat een liefdevolle Student van het Jaar-nominaties heeft Punt al ontvangen deze week. Jullie hebben nog precies twee weken de tijd om te nomineren. Maar naast alleen een naam, horen wij ook graag wáárom hij of zij een nominatie verdient.

De harten van de redactie werden warm bij het zien van de reacties onder de veelvuldig gedeelde Facebookberichten. “zoiezo jij”, “jarenlang hoofdsponsor van Avans!”, “omdat ze nooit aan uitstellen doet” en “jij bent het, voor het halen van een 3,9 voor ieder vak.” Een greep uit de honderden reacties.

Nomineren nomineren nomineren
Naast de studenten die genoeg geld pompen in de kantine of nooit komen opdagen tijdens projectgroepen, weten wij dat er nog genoeg andere Avansstudenten rondlopen die het serieus verdienen om kans te maken op een nominatie.

Denk aan een student die uitblinkt in zijn of haar sport, een student die uitzonderlijke studieresultaten behaald of die zich inzet voor anderen. Iemand die een vereniging leidt of een bijzonder project uitvoerde. Jullie zijn al goed op weg en de nominaties lopen lekker, maar we zoeken nog even door. Ter inspiratie zet Punt de genomineerden van vorig jaar op een rij:

Damian van der Velden, Maud van Dijck, Atdhe Lila en Pelle Rademakers bouwden in ruraal Kenia vier huizen voor en met families die er uiteindelijk in zijn gaan wonen. Voor hun stage bij The Rural Housing Studio draaiden ze weken van bijna 70 uur in onder barre omstandigheden en door weer en wind.

Katherine Novoa Leon en Cecile Klein werden als duo genomineerd voor hun inzet voor de charitatieve instelling Human Works in Cajamarca, Peru. De organisatie heeft als doel om arme inwoners van Cajamarca zelfredzaam te maken. Een van de doelstellingen van Cecile en Katherine is om zoveel mogelijk Avansstudenten bij dit non-profitconcept te betrekken.

Fadia Baabduh vluchtte zeven jaar geleden zonder familie vanuit Jemen naar Nederland. Enkele minder gemakkelijke jaren volgden. Toch liet zij zich niet beperken in haar droom om architect te worden en wist zij als alleenstaande moeder uiteindelijk, zónder enige studievertraging, haar diploma Bouwkunde in ontvangst nemen!

Emma Coolen besloot op een dag dat ze op het hoogst haalbare niveau voetbal wilde spelen. Alles, behalve haar studie, moest wijken voor haar doel. Daarnaast wist zij eigenhandig het vrouwenvoetbal ook in Nederland bekender te maken. Inmiddels heeft ze haar ultieme doel behaald en speelt ze op het hoogste niveau in België.

En last but not least Student van het Jaar 2017: Emy Elfring! De winnares wist met haar bijzondere inzet als voorzitter van studievereniging Pirr, haar lidmaatschap van de academieraad en bovenal haar betrokkenheid bij medestudenten indruk te maken op onafhankelijke jury.